SSRI atšaukimas ar grąžinimas?

Iš Bosnijos ir Hercegovinos: Sveiki, prieš dvejus metus man buvo diagnozuota depresija su nerimu. Man buvo paskirta 20mg Seroxat / 1,5mg Xanax per dieną. Jaučiausi geriau po savaitės ar dviejų, o tęsdama terapiją pastebėjau tolesnį psichinės būklės pagerėjimą. Nebesidomėjau nesvarbiais dalykais, labiau susikaupiau, pradėjau nuoširdžiai džiaugtis. Prieš kokius keturis mėnesius, po beveik dvejų metų terapijos, pradėjau dirbti ir pradėjau vartoti vis mažiau seroksato (vis tiek kartais vartodavau xanax), o tam tikru metu aš visiškai atsisakiau seroksato. Po poros dienų šalto kalakuto jaučiausi puikiai. Jaučiausi visiškai išgydyta, todėl nusprendžiau visiškai atsisakyti terapijos ir toliau savarankiškai kovoti su kasdieniais klausimais, valia, darbu ir mankšta. Per kelias pastarąsias savaites kai kuriuos simptomus pradėjau patirti dar prieš terapiją. Pradžioje gana švelniai, tačiau paskutinėmis dienomis jaučiu vis didesnį nerimą ir pradėjau apsėsti kai kuriuos dalykus iš praeities, taip pat su neaktualiais dalykais, kuriuos sau be jokios priežasties trukdau. Mano klausimas - ar tai SSRI nutraukimo simptomai, ar aš einu į savo ankstesnę būseną (prieš pradėdamas gydymą turėjau rimtų sutrikimų). Apskritai žinau, kad terapija man labai padėjo, nebeturiu didelių gedimų ir daugumos pagrindinių depresijos simptomų, tačiau šie dalykai vis tiek mane jaudina. Iš anksto dėkoju.


Atsakė Holly Counts, Psy.D. 2018-05-8

A.

A: Remiantis tuo, ką aprašote čia, mano geriausias spėjimas būtų, kad tai yra jūsų simptomų grįžimas, o ne SSRI nutraukimo sindromas. Panašu, kad vaistus vartojote lėtai, o ne staigiai nutraukę gydymą, o pasikartojantys simptomai pasireikšdavo keliomis savaitėmis, kurie abu paskatino manyti, kad tai greičiausiai yra depresijos ir nerimo grįžimas. Štai straipsnis, kuriame pateikiama graži apžvalga: https://psychcentral.com/lib/ssri-discontinuation-or-withdrawal-syndrome/0005734

Bet kokiu atveju manau, kad protinga pasikalbėti su savo gydytoju ir (arba) savo terapeutu, kad padėtų jums nuspręsti, kaip elgtis. Gali būti, kad norint atsikratyti simptomų atsinaujinimo, gali pakakti vien tik grįžimo į terapiją, jei norite likti be vaistų. Vis dėlto, jei žinote, kad vaistai padėjo jums gyventi produktyviau ir taikiau, dabar turite įrodymų, kad verta jais pasilikti bent dar kelerius metus. Nors tai rizikinga, kartais geriausias būdas sužinoti, kad tam tikras gydymas yra veiksmingas, yra jį nutraukti ir pamatyti, kas atsitiks. Panašu, kad jums sekėsi daug geriau.

Viskas kas geriausia,

Daktarė Holly skaičiuoja