Ar turiu nerimo ar depresijos?

Neseniai jaučiau keistus jausmus. Jausmai, verčiantys man daryti tokius dalykus, kaip vengti draugų ir šeimos. Tai ne tik tai. Kai kurias naktis imu verkti be priežasties ir negaliu sustoti. Visada jaučiu, kad mane ištiks panikos priepuolis. Aš visą gyvenimą turėjau sunkų ADD, bet nemanau, kad tai sukelia. Praėjusią savaitę perskaičiau straipsnį apie nerimaujančią merginą ir galėjau visiškai susieti su tuo, ką ji išgyveno. Štai kodėl manau, kad tai gali būti nerimas, bet skirtingai nei ji, aš turiu daug draugų ir šeimą, kuri atkreipia į mane dėmesį. Nors kai kurie mano simptomai atrodo kaip depresija. Tai gali būti net ne tokia didelė problema. Man tiesiog reikia, kad kažkas pasakytų, kaip jaučiuosi. Panašu, kad niekas nesupranta, ką išgyvenu. Bet jei tai yra problema, ar turėčiau gauti profesionalios pagalbos?


Atsakė Holly Counts, Psy.D. 2018-05-8

A.

A: Sunku tiksliai žinoti, kas gali vykti, nesusitikus su tavimi asmeniškai ir neužduodant dar keleto klausimų. Sulaukus 13 metų jūsų simptomus galima paaiškinti keliais dalykais. Kartais jūsų amžiaus merginos patiria gana intensyvių hormoninių pokyčių, kurie gali dramatiškai paveikti jūsų nuotaiką, sukelti verksmo kerus, dirglumą, miego pokyčius ir pan. Tačiau jūs taip pat esate tokio amžiaus, kai sunkėja mokykla, gali pasikeisti draugystė, bendraamžių spaudimas tampa rimtesnis ir jūsų asmeninė asmenybė toliau vystosi.

Jei vartojote vaistus nuo sunkių ADD, kuriuos minėjote, galite patirti šalutinį poveikį. Daugelis ADD vaistų yra stimuliatoriai, o vienas iš dažniausių šalutinių reiškinių yra nerimas.

Taip pat gali būti, kad turite klinikinį nerimą ar depresiją, arba abu, ir neretai juos patiriate kartu. Tai tikri psichologiniai sutrikimai, kurie ne visada susiję su tuo, kas gali vykti jūsų gyvenime. Taigi, net jei viskas atrodo gerai, jūs gaunate daug meilės ir dėmesio bei turite daug draugų, vis tiek galite susirgti nerimu ar depresija.

Šioje svetainėje yra keletas internetinių viktorinų, kurias galite atlikti, jei norite išsiaiškinti dalykus toliau, tačiau, atsižvelgdamas į tai, ką pasakėte, siūlyčiau rimtai pakalbėti su tėvais apie tai, ką išgyvenate. Be to, turėtumėte pasikalbėti su gydytoju, kuris gydo jūsų ADD, ir pranešti jiems apie šiuos naujus simptomus. Tada jūs, jūsų tėvai ir gydytojas galite nuspręsti, ar laikas taip pat kreiptis į terapeutą ar konsultantą, kad greičiau pasijustumėte.

Viskas kas geriausia,

Daktarė Holly skaičiuoja